13 Oca 2011

BİZE NELER OLUYOR ? NE OLACAĞIM?

hemen hemen herkese birileri defalarca sormuştur; büyüynce ne olacaksın? ne olmak istersin?
:- şey eeee ben hımmm,büyüyünce,doktor olucam!!! - aferin evladım oku ,oku
(:-öretmenim ben büyünce aynı sizin gibi öretmen olucam!! - otur yerin seni gidi yağcı . hane  polis olucaktın
):-ben öğretmenim ıııııııııııııı şey ,neydi?? hemşire olucam,sonra bidah okuycam baş hemşire olucam,kocaman tacım olacak! - bravo kızım ol.
her defasında daha önce ne söylediğini bile hatırlamadan en çok neden,kimden etkilenmişsek onu söylerler
Önceki gün hava soğuk haiften yağmur çiseliyor. Çatalca serbest gümrükleme sahasından dönüyorum. Bagaj ve arka koltukların arasında çekirdek kakao numuneleri var. teyp,radyo olmadığından kendi iç dünyamda farklı senaryolar,hesaplar vs gözüm pürdikkat kaygan yolda, bu arada avcılar kampüsün önündaki yaya alt geçidin altına yaklaştım ve trafik epeyce yavaşladı.dolmuşlar,otbüsler full insanlar kendilerini soğuktan korumak için tıka basa doluyorlar duran önümdeki avcılar otobüsüne ve haretkete geçiyorum derken birden birkaç çift eller havada işaretediyor dur,yavaş, bizide al nolur dercesine ıslanmış saçı başı karışmış çocuklar.koltuklarının altına saklamaya çalıştıkları defter,klasör,ders notları.
birden okul yılları geçti gözümün önünden işte aynen böyle okul çıkışı kötü hava ve yol şartlarında yol kenarına çıkar şehir merkezine giden arabalara otostop çekerdik. durmayanların........ duranların ve bizi alanların derdik yani .
kapı kilitlerini açtım arabam tam bir dolmuş havasına büründü,sessizlik yerini gülücükler,teşekkürler,dualara bıraktı. yerlerdeki kakao numunelerini kucaklarına aldılar ve merakla sordular.
: - afedersiniz bunlar bademmi ? - değil
:- fıstık? - değil
:-ceviz? -değil
:- ilkdefa görüyoruz çok farklı bir şey bu nedir? - çekirdek kakao
ön koltukta oturan bayan lafı kaptı çocuğun ağzından .
:oğlum bunlar varya afrikada yetişiyormuş, çok uzaklardan geliyor gemiyle.
ee çocuklar haklı olarak tadını merak ediyorlar ve torbadan çıkartıp kabuğunu kırarak bir ısırık alıyor ucundan ve diğerleri onun suratına bakıyor!! - nasıl ?
:- bu ne yaaaa ööööö hiç tadı tuzu lezzeti yok!!!!
ön koltuktaki bayan bilmişlik havasında biliyonuzmu bunun afrodizyak etkisi olduğunu? okumuştum aklımda kaldı.
kala kala aklında bumu kaldı yani. gözler acı,acı ağzındaki kakaoyu geveleyenin üzerine çevrildi...
şiiit oğlum, hey nasılsın ? bir şeyin yok dimi?? yani zehirlenmedin .......?
kahkahalar koptu camları açmak zorunda kaldım soğuk havada dışarıya çıksın yoksa camlar çatlayacak yüksek ses dalgalarından.
 Tabiiki bende sordum fakültelerini , enteresan : mimarlık, edebiyat, biyoloji,arkeoloji.
hiç biriside bölümünden memnun olmadığını serzenişle dile getirdi. puanım buna yetti, bin pişmanım, ailem istedi. gibi
memleketim insanının makus talihi , hala değişmemiş demekki,. ne okudum şimdi ne yapıyorum.
tarlanın ,toprağın, buğdayın,şekerpancarının , ayçiçeği, nohut,kurufasulye,lahana,ıspanak. bütün bu mahsüllerin toparağa ekiminden biçimine kadar şahit olmuştum.toprak asla ihanet etmezdi, ne ekersek onu bitiri verirdi üzerinde hemde cümertce, bire yüz,hatta yediyüz . 0,01 g lık tomumu atardık 10 kg lık mahsul verirdi.
nohut ektiğimiz tarladan hiç lahana biçmedim,buğday tarlasından kurufasulya toplamadım. ne ektiysem hep onu verdi vefakar toprak, güneşmi,yağmurmu,rüzgarmı,karmı Rabbim onları bol bol ihsan etti ve toprak duaya ceavp olarak açılan ellerimize her nebatattan bolca verdi.
iyi güzel diyonda niye kakao ,kahve ,hindistancevizi olmuyor?
harika bir sual. 10 puanlık bir cevap : hadi siz söyleyin niye her bitki çeşidinin tamamı bir kıtada yetişmez
yok,yok ondan değil, hadi onu hallederizde peki onlar napacak, biraz yaklaştınız.  yok yok hiç birisi değil.
oyunun kurallarını biz koymadık. saha çok geniş ve top yuvarlak kurallara göre bu oyun böyle oynanır başka cevap yok.

Hiç yorum yok: