benim amacım çikolata seven insanlarımıza çikolata yı nekadar tanıdıkları, onun hakkındaki ön yargıları, üretim ,proses,muhteviyat ve güvenilir bir gıda maddesimidir? gibi daha akla hayale gelmeyen muammaları aydınlatmak içindi. işten fırsat bulup blogdaki dükkanımı dolduramadım, henüz tabelasını bile koyamadım yerine. tabiiki gıda sektörü özen,hijyen ister, müşteri memnuniyeti ve kalite ön plana çıkınca haliyle işi ağırdan alıyorum.
sayın çok değerli ve kıymetli komşum cevap verme nezaketinizden dolayı size teşekkürlerimi arzederim
bende şu anda böyle bir fabrikada laboratuvarında çalışmaktayım. ve şu çikolatalar sıcak sıcak akın etmekte bana doğru sıraya koydum onları birazdan analizlere başlıycam. sabırsızlanıyorlar,ilk önce bana bak diyor sütlü , Bitter hanım suratını tatlı tatlı buruşturup niyeymiş canım benim rengim siyahdiye üstünlükmü taslıyorsun? araya girdim:- Lütfen sizin gibi tatlı şeylere hiç yakışmıyor ırkçılıkmı yapıyorsunuz? çok ayıp
Antepfıstıklı araya giriyor, :- canım benim neyim eksik bakın yeşil,yeşil fıstıklarımda var bana neden bakmıyorsunuz? Fıstıklıya illaki ayrıcalık tanınacak yani.
Bu kakaolar varya hiç yüz vermeye gelmiyorlar. çünki güney afrika kökenli siyah torakların kara mahsulleri olduklarından ülke değiştirdiklerinden çok hırçın ve kızgın oluyorlar. bir birlerine çok yakın uzun müddet dururlarsa hiç haberiniz olmadan cıngar çıkarmaya ve alev almaya başlamışlar. Gerçektende ,45 günlük gemi yolcuğundan sonra gemi ambarlarının kapaklarını açttıktan sonra Türkiye atmosferinin (istanbul) yüksek basınç dalgasına dayanamayıp çuvalların içerisinde alev alıp kendilerini yaktılar. kendilerini ezdirmeyeceklerya, bu insanlara yedirmeyeceklerya. sanki bizde seyrettik onları derhal söndürdük, 5 ton kakao yanarak intihar etti. neyseki depolara tahliye ederek durumu düzelttik. üç hafta geçer geçmez orayıda karıştırmışlar .Son anda fark etmiş depo memuru arkadaş, tamda lambaları söndürmüş kapıları kilitleyecek, bir daha bakıyım şu yaramazlara bir hainlik yapmasınlar bunlara arkanızı dönmeye gelmez. Derken gözlerine inanamaz!!! resmen çuvaların üzerinden sanki çakmaklarını çıkartmışlar tek,tek ateşliyorlar,bir,iki derken duvardaki yangın panosunun camını kırıp imdat butonuna basıyor ve otomatik söndürme sistemi yağmurlama yaparak söndürüyor birkez daha.
Vallahi ne diyim Kıymetli komşularım duyanda sanki afrikalı göçmenlerin isyan çıkarttığını zannedecek bunu yapan kupkuru kakao çekirdekleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder