2005 senesinin bol yağmurlu nisan ayındaydık, her şey o 20.000 grostonluk kuru yük gemisinde başladı.
panama bandıralı devasa yapılı heybetli yapısıyla Ambarlı limanına demir atmış bizi bekliyordu. ithalat deparmanına eşlik edip kaptanla kontrol için randevu aldık . gemi ambar kapakları yüklendiği Fildişi sahilinde mürülenmişti. Birinci kaptan malezyalı Abbas İbrahim AJRAM ve komisyon heyetiyle evrak kontrollerinin tamamlanmasından sonra birinci ambar ve diğerlerinin açılması 2,5 saatten fazla zaman aldı. dışardan göründüğü gibi değilmiş. suyun üzerindeki görüntünün 2 katınından fazlası suyun altında gizliymiş. inince anladık bunuve benim ilk gemi ziyaretimdi bu. 2.Kaptan yerliydi Trabzonlu Ahmet kaptan bizi görünce Ailesini görmüşcesine sevindi neredeyse boynumuza sarılacak çünki 45 gün gidiş,45 dönüş 90 gündür karaya ayak basmamış ve türkçe konuşmayı özlemiş,hemde öyleki , tahliye süresince sürekli yanımızdan ayrılmadı. Neyse asıl hepimiz şaşırtan olayın kendisine gelelim.
Laz uşağı bizim yerli kaptan; ula uşağum habu yamyamlar varya canlı ne olursa olsun havada,karada,denizde yiyorlar keratalar.Tayfalar filipinlerden OLUŞMAKTADIR
Zira bizimde dikkatimizi çeken mevzuya parmak bastı.Limanın müdavim sakinlerinden köpeklerden eser kalmamıştı . Her gün birer,ikişer zavallı köpekleri çuvallara doldurup gemide kuzu keser gibi kesip yemişler. limanda bir tane ,numunelik olsun kalmamış köpeklerden. sadece güvenliğin zincirle bağlı köpeği hariç . onuda bağlı olduğu için alamamışlar.
köpek görmesinler ağızlarının suyu akar yamyamların.Ardından melul ,melul iç geçirerek bakarlar.
şimdi gelelim ikinci kaptan Ahmet Beyin öbür aleme gidip geliş faciasına diyemiyeceğim . Bizim meşhur Tankçı Adem numuneleri yığdı etüve onlara bakmam gerek yoksa biliryorsun arbede kopar .
Kendine iyibakınız.
Not: köpeğiniz varsa Filipinli turistlerin olduğu yerde tasmasını sakın çıkartmayın. gerisini söylemeye dilim varmaz!!!!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder